برترین فایل های درسی

برترین فایل های درسی

برترین فایل های درسی

برترین فایل های درسی

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید لنت ترمز خودرو

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید لنت ترمز خودرو در 109 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 137 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 109
پروژه کارآفرینی کارخانه تولید لنت ترمز خودرو

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید لنت ترمز خودرو در 109 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

خلاصه طرح :............................................................................................................................ 6

فصل اول.................................................................................................................................. 7

شناخت محصول........................................................................................................................ 7

معرفی..................................................................................................................................... 8

1-نقش استراتژیک حمل و نقل در صنایع کشور و ارتباطات صنعتی و غیر صنعتی بین سازمانها ، ارگانها و شرکت ها : 8

2-حمل و نقل مسافران :.............................................................................................................. 8

3- افزایش روز افزون کارخانجات:.................................................................................................. 9

معرفی صنعت تحت کار برد........................................................................................................... 9

صنایع تحت کاربرد پروژه را می توان در 2 گروه مورد بررسی قرار داد :..................................................... 9

معرفی تکنولوژی از نقطه نظر منشاء............................................................................................... 10

معرفی محصولات تولیدی........................................................................................................... 10

موارد استفاده مصرف کنندگان عمده محصول................................................................................... 12

فصل دوم............................................................................................................................... 13

شناخت و بررسی بازار............................................................................................................... 13

1- بررسی تولیدات گذشته و وضعیت تولید کنندگان........................................................................... 14

در نوسات تولید کارخانجات لنت ترمز چند عامل به چشم می خورد که در ذیل به آنها می پردازیم :................ 14

2- بررسی قیمت...................................................................................................................... 15

3- تحلیل وضعیت موجود مصرف................................................................................................. 16

مصرف لنت سنگین در حال حاضر به دو بخش تقسیم می شود:............................................................. 16

3-1- خودروهای سنگین موود و در حال کار در کشور :..................................................................... 16

3-2-کارخانجات تولید کننده خودروهای سنگین :............................................................................. 16

4-پیش بینی مصرف آینده :......................................................................................................... 17

4-1- روش پیش بینی :............................................................................................................. 17

پس از محاسبات فرمول های رگرسیون داریم:................................................................................... 18

4-2- تحلیل پیش بینی :............................................................................................................. 18

5-برآورد مصرف..................................................................................................................... 19

پیش بینی عرضه....................................................................................................................... 19

جدول عرضه کنندگان موجود د ذیل آورده می شود............................................................................ 20

تحلیل پیش بینی :..................................................................................................................... 21

برآورد عرضه........................................................................................................................... 21

صادرات................................................................................................................................ 22

سهم بازار قابل حصول.............................................................................................................. 22

فصل سوم............................................................................................................................... 23

بررسی های فنی....................................................................................................................... 23

تعیین ظرفیت.......................................................................................................................... 24

اثر تقاضای بازار :..................................................................................................................... 24

2-اثر مواد ورودی:................................................................................................................... 25

3- اثر تاسیسات زیر بنایی:.......................................................................................................... 25

4-اندازه واحدهای مشابه :.......................................................................................................... 26

5-توان رهبری و سازمان دهی :.................................................................................................... 26

6-بودجه :.............................................................................................................................. 26

7-عدم تمرکز :........................................................................................................................ 26

جدول تولید برای 5 سال اول بهره برداری...................................................................................... 27

تکنولوژی ( روش تولید ) و چگونگی انتخاب و تامین آن..................................................................... 27

1- پیاده شدن تکنولوژی در کشور فروشنده و کشور های صنعتی :.......................................................... 28

2- کارایی تکنولوژی در کشورهایی که پیاده شده است :....................................................................... 28

3-همخوانی تکنولوژی با امکانات و حساس نبودن آن نسبت به محدودیت های ممالک :............................... 28

4- منسوخ نبودن تکنولوژی:........................................................................................................ 28

5- میزان تجربه و سابقه صاحب تکنولوژی و دور نمای پیشرفتهای فنی آن :.............................................. 29

6- توان جذب تکنولوژی و قابلیت راهبری آن در ایران:...................................................................... 29

7-سابقه فروشنده تکنولوژی در ایران و همکاریهای بعد از فروش :......................................................... 29

8-آزادی خریدار در انتخاب سازندگان تجهیزات:.............................................................................. 29

9-تعهد فروشنده تکنولوژی به آموزش نیروی انسانی جهت طراحی پروژه های جدید :................................. 30

10-هزینه تکنولوژی:................................................................................................................. 30

لیست مواد مصرفی :.................................................................................................................. 30

برگ مسیر تولید....................................................................................................................... 31

مبانی انتخاب ماشین آلات.......................................................................................................... 33

همانطوریکه میدانید برای انتخاب ماشین آلات اصول و مبانی معینی ، به شرح زیر وجود دارد:....................... 33

1-درجه انعطاف پذیری نسبت به نوع تولید، میزان تولید، و جانشین پذیری مواد :....................................... 33

2- درجه مکانیزاسیون و اتوماسیون :.............................................................................................. 34

3-تواناییهای اصلی نظیر ظرفیت تولید ، عمر تولید و هزینه های سرمایه گزاری:.......................................... 34

4-هزینه های بهره برداری به ازای تولید هر واحد محصول :................................................................. 34

5-امکانات ساخت ماشین در داخل کشور :...................................................................................... 34

6-امکانات نگهداری و تعمیرات و دسترسی به لوازم یدکی :................................................................. 35

7-تجربه و حسن شهرت سازنده :................................................................................................. 35

لیست ماشین آلات.................................................................................................................... 36

تعیین تعدادماشین آلات مورد نیاز................................................................................................ 37

کسر ماشین............................................................................................................................. 37

برای تعیین کسر مورد نیاز ماشین به صورت زیر عمل می کنیم :............................................................. 37

برگ تعیین تعداد ماشین آلات...................................................................................................... 38

جدول مشخصات ماشین آلات..................................................................................................... 39

سیستم حمل و نقل کارخانه......................................................................................................... 41

به طور کلی تجهیزات حمل و نقل در یک کارخانه می تواند به دو صورت باشد :......................................... 41

1-تجهیزات حمل و نقل متحرک :................................................................................................. 41

2-تجهیزات حمل و نقل ثابت :.................................................................................................... 41

تعیین فضاهای مورد نیاز............................................................................................................. 42

1-سالهای تولید :...................................................................................................................... 42

2- فضای مورد نیاز برای آزمایشگاه :............................................................................................. 43

3- ساختمانها و مکانهای رفاهی :.................................................................................................. 44

3-1- رستوران :...................................................................................................................... 44

3-1-1- غذا خوری :................................................................................................................ 44

تجهیزات لازم برای غذا خوری عبارتند از :...................................................................................... 44

3-1-3-انبار........................................................................................................................... 45

3-2- بهداری :........................................................................................................................ 45

3-2-1-اتاق انتظار :................................................................................................................. 45

3 -2-2- اتاق معاینه :............................................................................................................... 46

3-2-3- سرویسها :.................................................................................................................. 46

3-2-4- انبار وسائل بهداشتی و دارو :........................................................................................... 46

3-3-رختکن :........................................................................................................................ 46

که اگر کمد ها را در دو ردیف قرار دهیم خواهیم داشت :..................................................................... 47

3-4- دستشویی :..................................................................................................................... 47

3-5- نمازخانه :...................................................................................................................... 47

3-6- سالن ورزشی :................................................................................................................. 48

3-7- پارکینگ :....................................................................................................................... 48

3-8-نگهبانی و اطلاعات :.......................................................................................................... 48

3-9- فضای سبز :.................................................................................................................... 49

به ازای هر نفر از پرسنل طبق استانداردهای موجود m² 7 ، 0 در نظر میگیریم بنابراین داریم :....................... 49

4-فضای مورد نیاز تاسیسات:....................................................................................................... 49

تاسیسات کارخانه که وجود آن الزامی است مقداری فضا را اشغال می کنند که در جدول زیر آمده است:............ 49

5-فضای اداری:....................................................................................................................... 50

6-تجهیزات ایمنی و آتش نشانی :................................................................................................. 50

7- خدمات تولیدی کارخانه :....................................................................................................... 51

7-1- دریافت:......................................................................................................................... 51

وظایف این بخش به این شکل در نظر گرفته میشود:........................................................................... 51

7-2-ارسال :.......................................................................................................................... 51

برای دو بخش فوق مکان های زیر را طراحی می کنیم:........................................................................ 51

1-ساختمان امور دفتری :........................................................................................................... 51

2- سکوی تخلیه :..................................................................................................................... 52

7-3- انبارها :......................................................................................................................... 52

انبار مواد اولیه......................................................................................................................... 52

با ضرب کردن فضای خالص در عدد 5 ، 1 فضای کل انبار بدست می آید:................................................ 53

انبار لوازم یدکی :...................................................................................................................... 53

موارد کا برای ان انبار طراحی می کنیم به صورت زیر است:................................................................. 54

انبار مواد مصرفی :.................................................................................................................... 54

انبار ضایعات :......................................................................................................................... 54

انبار محصول نهایی :.................................................................................................................. 55

تخمین فضای مورد نیاز انبار محصول نهای...................................................................................... 55

8- فضای خیابانها و فضاهای دیگر :............................................................................................... 56

برای کلیه خیابانها و فضاهای دیگر مورد نیاز ، 30 درصد کل فضاهای فوق را در نظر می گیریم :..................... 56

کل فضای کارخانه :................................................................................................................... 56

در این بخش به تعیین میزان آب و برق و سوخت های مورد نیاز کارخانه می پردازیم :................................. 56

برق مورد نیاز :........................................................................................................................ 56

1-1-برق ماشین آلات :............................................................................................................. 56

1-2- برق مورد نیاز برای روشنایی:............................................................................................... 57

1-3- برق مورد نیاز برای محوطه :............................................................................................... 58

برای روشنایی محوطه تعدادی چراغ در محوطه در نظر می گیریم که محاسبات در ذیل می آید:...................... 58

به ازای هر m 10 خیابان و پارکینگ 1 لامپ 40 واتی در نظر میگیریم :.................................................. 58

کل برق مورد نیاز برای کارخانه :................................................................................................... 59

برق مورد نیاز برای کل کارخانه با :................................................................................................ 59

- برآورد آّب مصرفی :............................................................................................................... 59

کل آب مصرفی در کارخانه را می توان در موارد زیر بر شمرد :............................................................. 59

2-1- آب مصرفی ماشین آلات :.................................................................................................. 59

2-2- آب مصرفی توسط کارکنان :................................................................................................ 59

2-3-مصرف آب برای فضای سبز:................................................................................................ 60

سوختها................................................................................................................................. 60

3-1-سوخت مصرفی توسط ماشین آلات :...................................................................................... 60

3-2-سایر مصارف :.................................................................................................................. 60

برای مصارف دیگر کارخانه به سوختهای زیر احتیاج است :.................................................................. 60

( I) گاز :............................................................................................................................... 60

( II) گازوئیل :........................................................................................................................ 61

( III) بنزین :......................................................................................................................... 62

بنابراین کل مصرف سوخت روزانه و سالانه در جدول ذیل آمده است :.................................................... 62

چارت سازمانی........................................................................................................................ 62

جدول میزان حقوق و مزایای پرسنل............................................................................................... 73

سیستم های دوران بهره برداری.................................................................................................... 78

نگهداری و تعمیرات :................................................................................................................ 78

نگهداری و تعمیرات به دو دلیل حائز اهمیت است :........................................................................... 78

کنترل کیفیت :......................................................................................................................... 79

بازاریابی و تبلیغات :.................................................................................................................. 80

برنامه ریزی تولید و کنترل موجودی :............................................................................................. 80

فصل چهارم............................................................................................................................ 81

مکان یابی اجرای طرح............................................................................................................... 81

مواد ورودی :.......................................................................................................................... 82

2-بازار مصرف :...................................................................................................................... 82

3-نیروی انسانی :..................................................................................................................... 83

4-تاسیسات زیر بنایی :.............................................................................................................. 84

5-امکانات آموزشی و رفاهی :..................................................................................................... 84

6- شرایط اقلیمی و جغرافیایی :................................................................................................... 84

7- مسائل مالی و هزینه ای :........................................................................................................ 85

8- سیاستهای دولت:.................................................................................................................. 85

9- تاثیری بر محیط بیرونی :........................................................................................................ 85

فصل پنجم.............................................................................................................................. 86

بررسی های مالی و اقتصادی........................................................................................................ 86

هزینه های ثابت سرمایه گزاری..................................................................................................... 87

1- زمین................................................................................................................................ 87

2- محوطه سازی...................................................................................................................... 87

3-ساختمان............................................................................................................................ 88

4- تاسیسات........................................................................................................................... 88

5- تجهیزات حمل و نقل............................................................................................................ 89

تخمین سرمایه ثابت طرح............................................................................................................ 89

هزینه انرژی های مصرفی در سال.................................................................................................. 90

هزینه سالانه نگهداری تعمیرات.................................................................................................... 90

هزینه سالانه استهلاک................................................................................................................ 91

هزینه عملیاتی.......................................................................................................................... 91

سرمایه درگردش:...................................................................................................................... 91

1- حسابهای در یافتی................................................................................................................ 92

به طور معمول معادل دو ماه هزینه های عملیاتی است . پس از محاسبه داریم :............................................ 92

2- مواد اولیه :......................................................................................................................... 92

این عامل باید حد اقل به اندازه هزینه 6 ماه مواد اولیه باشد . لذا :........................................................... 92

3-محصول نیمه ساخته :............................................................................................................. 92

4- محصول نهایی :................................................................................................................... 92

معمولاٌ برای یک ماه هزینه کارخانه می باشد :................................................................................... 92

5- پول نقد :........................................................................................................................... 93

6- حسابهای پرداختی :.............................................................................................................. 93

این عامل را معادل یک ماه هزینه مواد اولیه و سوخت و آب و برق را در نظر می گیریم . پس :....................... 93

دارایی های جاری :................................................................................................................... 93

بدهی های جاری :.................................................................................................................... 93

جدول نحوه سرمایه گزاری.......................................................................................................... 94

بهره بانکی:............................................................................................................................. 94

جدول هزینه های سالانه............................................................................................................. 95

تخمین قیمت فروش.................................................................................................................. 96

تحلیل شاخص های ارزیابی مالی و اقتصادی..................................................................................... 97

1- شاخص های مالی :.............................................................................................................. 97

2- شاخص های اقتصادی :......................................................................................................... 97

جدول سود و زیان.................................................................................................................... 97

هزینه های متغیر تولید................................................................................................................ 98

هزینه های ثابت سالیانه............................................................................................................... 99

ارزش خالص فعلی................................................................................................................... 99

جدول جریان نقدی................................................................................................................. 100

نرخ بازدهی داخلی................................................................................................................. 101

محاسبه نقطه سر به سری تولید................................................................................................... 101

جدول بازگشت سرمایه............................................................................................................. 102

شاخص صرفه جویی ارزی........................................................................................................ 102

سهم استفاده از منابع داخلی و خارجی......................................................................................... 103

ارزش افزوده......................................................................................................................... 103

فصل ششم............................................................................................................................ 104

اجرای پروژه......................................................................................................................... 104

ایجاد سازمان برای اجرای طرح.................................................................................................. 105

(I) نظارت کارگاهی :............................................................................................................. 105

( II) انجام اقدام مالی مورد نیاز:................................................................................................. 105

(III) خرید و تهیه اجناس و اقلام مورد نیاز :................................................................................. 106

(IV) سرپرستی فعالیتهای اداری:................................................................................................ 106

برنامه زمانبندی...................................................................................................................... 106




خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی تولید لنت ترمز خودرو پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .






معرفی

پروژه مورد بررسی طرح تولید لنت ترمز خود روهای سنگین می باشد . با توجه به روند تدریجی توسعه کشور در زمینه های صنعتی و حرکتی که در راستای طرح های 5 ساله دولت شروع شده است ، توجه به لوازم جانبی خودروها بطور اعم و لنت ترمز بطور اخص حائز اهمیت است . در راستای همین هدف ، توجه به رشد و توسعه ساخت لنت ترمز خودروهای سنگین در کشور به دلایل زیر مورد توجه قرار گرفته است:



1-نقش استراتژیک حمل و نقل در صنایع کشور و ارتباطات صنعتی و غیر صنعتی بین سازمانها ، ارگانها و شرکت ها :

با توجه به عدم گسترش کافی خطوط راه آهن در کشور ، عمده حمل و نقل کالا در کشور توسط خودروهای سنگین انجام می شود، با توجه به استهلاک زیاد لنت این خودروها که بطور متوسط هر 6 ماه یکبار باید تعویض شود ، توجه به این قطعه مهم امری الزامی است.



2-حمل و نقل مسافران :

در شرایط فعلی با توجه به خطوط هواپیمایی و راه اهن و هزینه های بسیار بالای آنها ، مسافرت از طریق خطوط اتوبوس رانی و مینی بوس رانی برای مسافران در الویت قرار دارد .حجم وسیع حمل و نقل مسافر از طریق شرکتهای واحد ، خطوط اتوبوس رانی و مینی بوس رانی و ترمینالهای بین شهری نیاز شدید به لنت ترمز اتوبوس و مینی بوس از انواع مختلف را بیان می کند و توجه به خود کفایی در این زمینه را می طلبد.

3- افزایش روز افزون کارخانجات:

افزایش روز افزون کارخانجات صنعتی و نیاز به لنت ترموزهای سفارشی مثل انواع جرثقیل ها و دستگاههای مشابه دلیل دیگر توجه به ساخت و ساز لنت می باشد.

با توجه به سه عامل مذکور و توجه به این نکته که تنوع لنت خودرو های سنگین بسیار زیاد بوده و شاید به بیش از دویست نوع برسد، تقاضا برای این محصول روز به روز افزایش می یابد .

نکته قابل توجه در ساخت لنت این است که با توجه به مشابه بودن فرآیند ساخت لنت های مختلف، با کمی تغییر می توان لنت های متفاو.ت را تولید کرد، به عبارت دیگر فرآیند ساخت آن منعطف است ، لذا تولید لنت دارای ضمانت کافی می باشد و می توان از اهداف کوتاه مدت این طرح رسیدن به مهار و دانش فنی لازم و بازاریابی دقیق و از اهداف بلند مدت ، رسیدن به سقف تولید اسمی و خود کفایی کامل محصول و در نهایت اجرای طرح های تحقیقی برای بهبود کیفیت محصول و ارتقاء تکنولوژی درجهت انتقال تکنولوژی و افزایش صادرات محصولات به خارج از کشور را می توان نام برد.



معرفی صنعت تحت کار برد

صنایع تحت کاربرد پروژه را می توان در 2 گروه مورد بررسی قرار داد :

صنایعی که در تولید ما نقش مهمی ایفا می کنند که معمولاٌ همان تامین کننده های مواد اولیه محصول ما هستند . از جمله این صنایع می توان به کارخانجات تولید خودرو های سنگین و کلیه صنایعی که به نحوی در ماشین آلاتشان از لنت استفاده می کنند مثل ماشین های راه سازی ، جرثقیل ها و ....اشاره کرد.





معرفی تکنولوژی از نقطه نظر منشاء

اصولاٌ تکنولوژی یا از طریق انتقال از کشور دیگر یا به وجود آمدن آن مطرح می شود .از آنجایی که تولید محصول فوق در داخل کشور انجام می شود و حدود 37 سال پیش (سال 1347) از طریق انتقال تکنولوژی از آلمان پروسه تولید و روش ساخت مشخص گردیده است . و طی این سالها نظریات متخصصان و مهندسین خبره در این صنعت موجب شده است که تکنولوژی نسبتاٌ قابل قبولی در داخل کشور وجود داشته باشد. بنابراین تکنولوژی تحت کاربرد پروژه نیز ا منابع داخلی تهیه می گردد و نیازی به خرید یا انتقال تکنولوژی وجود نخواهد داشت ، بنابراین از نقطه نظر منشا می توان تکنولوژی تحت کاربرد پروژه را منبع ورودی دانست که از طریق شرکت TEX TAR آلمان به ایران انتقال یافته و طی سالهای گذشته با تغییرات لازمه کامل گردیده و اکنون ما برای طرح لی از آن استفاده خواهیم کرد



- تحلیل وضعیت موجود مصرف

مصرف لنت سنگین در حال حاضر به دو بخش تقسیم می شود:

3-1- خودروهای سنگین موود و در حال کار در کشور :

با توجه به اینکه عمر مفید هر لنت برای یک خودرو سنگین چیزی حدود 6 ماه می باشد و با مد نظر قرار دادن این مطلب که حجم عظیمی از خودروهای سنگین ، در دو جبهه حمل و نقل کالا از طریق انواع و اقسام کامیون ها و تریلیها و انتقال مسافران دورن شهری و مسافرتهای برون شهری از طریق انواع و اقسام اتوبوس ها و مینی بوس ها ، مشغول به کار می باشند . چشم انداز لنت خودروهای سنگین درخشان به نظر می رسد.این بخش همان مصرف لنت کوبها می باشد.



3-2-کارخانجات تولید کننده خودروهای سنگین :

با رشد و کارخانجات تولید کننده ها ماشین آلات سنگین و افزایش تولید انها نیاز به لنت ترمز چنین خود رو هایی رشد افزایشی دارد . در حال حاضر کارخانه های شهاب خودرو ،زامیاد ، ایران خودرو و ایران کاوه عمده ترین کارخانجات هستند که می توانند جزء مصرف کنندگان بالقوه ما باشند . اما نکته مهم این است که مورد اخیر در کل حجم تقاضای لنت درصد چندانی را به خود اختصاص نمی دهد و عمده مصرف لنت خودروهای سنگین ، توسط همان خودروهای سنگین موجود و در حال کار می باشد.







اثر تقاضای بازار :

تقاضای بازار به عنوان مهم ترین عامل موثر در انتخاب ظرفیت طرح ، مطرح می باشد . اهمیت این گزینه به دان علت است که ما همواره علاقه مند می باشیم. که هر چه بیشتر تقاضای مازاد بازار را برای کسب سود بیشتر پوشش دهیم . اثر تقاضای بازار شامل مصرف کنندگان وصادرات لنت و سهم بازاری که می توانیم به خود اختصاص دهیم ، می باشد .

در اکثر مواقع کانون توجه در تعیین ظرفیت طرح ، همین عامل می باشد ، بنابراین با توجه به بررسی بازار که در فصل قبل مورد بررسی قرار گرفته و می توان نسبت به امتیاز دهی به آلتر ناتیو های انتخابی برای ظرفیت اقدام نمود. بنابر این در جدول مبانی انتخاب ظرفیت ور چه قدر تقاضای برآورده نشده و یا تقاضای مورد پیش بینی ما به یکی از آلتر ناتیوهای نزدیک تر باشند ، امتیاز بالاتر خواهد بود .







2-اثر مواد ورودی:

همان طوریکه در آینده توضیح خواهیم داد، مواد ورودی ما را ، مواد اولیه تشکیل می دهند که تامین آنها از داخل کشور و به سهولت صورت میگیرد و هیچ محدودیتی برای ظرفیت ما به وجود نمی آید . این واقعیت وقتی وضوح بیشتری پیدا می کند که بدانیم عمده ترین مواد اولیه ما از طریق کارخانه های پتروشیمی و سیمان تهیه می شود و هر سال تعداد زیادی واحد پتروشیمی و سیمان در کشور در حال راه اندازی است ، لذا این عامل را به عنوان عامل محدودیت زا در جدول انتخاب ظرفیت وارد نمی کنیم.



3- اثر تاسیسات زیر بنایی:

همان طور که در فصل آینده مشاهده خواهیم کرد ، مصارف انرژی این کارخانه ها برای دستگاهها و ماشین آلات بیشتر از نوع برقی می باشد و مصرف آب ، گاز و......بسیار کمتر است. با توجه به بررسی و تعداد ماشین آلات که در صفحات آینده خواهد آمد مشاهده می شود که کل مصارف انرژی و در نتیجه ایجاد تاسیسات زیر بنایی برای آن چندان محدودیتی ایجاد نمی کند . این واقعیت وقتی کاملاٌ روشن می شود که بدانیم عمده مصرف انرژی در کارخانه از نوع برق بوده و مقدار کل ان نسبتاٌ کم است و گستردگی شبکه برق و سایر انرژی ها به نسبت مطلوب میباشد لذا تاسیسات زیر بنایی که بتواند ظرفیت را محدود کند وجود نخواهد داشت و ما آن را وارد جدول مبانی انتخاب ظرفیت نمی کنیم.


پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1124 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 4

فصل اول..................................................................................................................................................................... 5

کلیات.......................................................................................................................................................................... 5

مقدمه :........................................................................................................................................................................ 5

همکاری با سرمایه گذار خارجی و مسئولیت های سرمایه گذار خارجی نیز بدین شرح خواهند بود:................... 6

نام کامل طرح و محل اجرای آن :.............................................................................................................................. 7

محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 7

مشخصات متقاضیان :................................................................................................................................................. 7

دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................... 8

وضعیت و میزان اشتغالزایی :..................................................................................................................................... 8

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :................................................................................................................................. 8

معرفی محصول........................................................................................................................................................... 8

انواع کولر گازی.......................................................................................................................................................... 9

ویژگیهای کولرهای گازی......................................................................................................................................... 10

معایب کولر گازی..................................................................................................................................................... 10

نام و کد آیسیک محصول......................................................................................................................................... 11

شماره تعرفه گمرکی................................................................................................................................................. 11

شرایط واردات......................................................................................................................................................... 11

قیمت داخلی و خارجی........................................................................................................................................... 11

همچنین قیمت محصول در خارج از کشور با استفاده از اطلاعات موجود مطابق جدول زیر می باشد:............. 14

موارد مصرف............................................................................................................................................................ 15

ظرفیت مورد نیاز برای خنک کردن اتاق، به مساحت آن بستگی دارد و به صورت زیر تعیین............................ 15

می شود:................................................................................................................................................................... 15

کالاهای جایگزین..................................................................................................................................................... 15

کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده............................................................................................................ 16

مطالعات بازار :......................................................................................................................................................... 17

بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید.............................................................................................................. 17

بررسی روند واردات و صادرات............................................................................................................................. 19

بررسی روند مصرف در کشور................................................................................................................................. 20

در این تجزیه و تحلیل دو پارامتر آب و هوایی در نظر گرفته شده است که عبارتند از:....................................... 20

بررسی روند آتی نیاز به محصول............................................................................................................................ 23

با استفاده از روش رگرسیون، تعداد خانواده های افزوده شده در سال، از سال 1383 به بعد، به طور متوسط در استان های هدف برآورد و در جدول زیر ارایه شده است:........................................................................................................................................................ 23

بررسی تکنولوژی و روش تولید............................................................................................................................... 26

در شکل زیر بلاک دیاگرام یک کولر گازی دوتکه 1 آورده شده است:................................................................. 26

تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی تولید.............................................................................................................. 26

مجوز های قانونی :................................................................................................................................................... 27

مراحل صدور جواز تاسیس :................................................................................................................................... 27

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس......................................... 28

1- اشخاص حقیقی............................................................................................................................................... 28

2- اشخاص حقوقی.............................................................................................................................................. 28

مدارک مورد نیاز:..................................................................................................................................................... 28

اصلاحیه جواز تاسیس :........................................................................................................................................... 29

تعریف:...................................................................................................................................................................... 29

صدور پروانه بهره برداری :..................................................................................................................................... 29

مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 30

فصل دوم.................................................................................................................................................................. 31

روش انجام کار......................................................................................................................................................... 31

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :........................................................................................... 31

فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :................................................................................................. 32

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :................................................................. 32

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................................................................ 33

برنامه زمان بندی طرح............................................................................................................................................. 33

فصل سوم................................................................................................................................................................. 35

امور مالی طرح......................................................................................................................................................... 35

سرمایه گذاری ثابت طرح :...................................................................................................................................... 35

خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 35

هزینه زمین :............................................................................................................................................................. 36

هزینه محوطه سازی و ساختمان سازی :................................................................................................................ 36

هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :...................................................................................................................... 37

هزینه ماشین آلات و تجهیزات :.............................................................................................................................. 37

هزینه های قبل از بهره برداری و پیش بینی نشده :................................................................................................ 38

هزینه سرمایه گذاری ثابت :..................................................................................................................................... 38

برآورد سرمایه در گردش......................................................................................................................................... 39

هزینه حقوق و دستمزد :.......................................................................................................................................... 39

فصل چهارم.............................................................................................................................................................. 41

جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................................. 41

نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 41




خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی تولید کولر گازی پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .






مقدمه :

گزارش حاضر با عنوان مطالعه پیش امکا ن سنجی تولید کولر گاز ی به بررسی و ارزیابی مقدماتی طراحی و مونتاژ کولر گازی در کشور اختصاص دارد . با توجه به روند رو به رشد تقاضا برای مصرف این کالا در کشور، به نظر می رسد سرمایه گذاری جهت تولید آن که طرح حاضر به بررسی و امکان سنجی گام نخست، یعنی طراحی و مونتاژ پرداخته است، اقدامی توام با سودآوری مطلوب و گامی اساسی در قطع وابستگی به واردات باشد.

برای مونتاژ کولر گازی که با ایده مشارکت سرمایه داخلی و خارجی پی ریزی شده است، سهم سرمایه گذار داخلی نزدیک به 8000 میلیون ریال برای احداث کارخانه، فراهم کردن تجهیزات و ابزار مورد نیاز در مرحله پیش از بهره برداری (تولید) درنظر گرفته شده است .



مسئولیت های سر مایه گذار داخلی عبارت خواهند بود از:

1. حمل مواد و قطعات از مبادی ورودی به محل کارخانه
2. مونتاژ و بسته بندی کولر گازی
3. فروش داخلی / حمل به یکی از مناطق آزاد (برای تحویل به شریک خارجی جهت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس)



همکاری با سرمایه گذار خارجی و مسئولیت های سرمایه گذار خارجی نیز بدین شرح خواهند بود:

· ارایه رهنمودهای فنی- آموزش نیروی انسانی
· تهیه و تدارک مواد و قطعات با قیمت مناسب
· حمل مواد و قطعات به یکی از مبادی ورودی ایران (ترجیحاً بوشهر)
· بازاریابی و فروش خارجی- حمل به مبادی ورودی بازارهای مقصد

البته این پروژه برای سرمایه گذار داخلی با در نظر گرفتن هزینه های احداث کارخانه و حتی در شرایط دریافت حق العمل کاری بابت مسئولیت هایی که برای وی در بالا برشمرده شده (به میزان هر دستگاه 18 دلار ) نیز بسیار مطلوب است و برگشت سرمایه ظرف مدت 2 سال تضمین شد ه خواهد بود.

با توجه به برنامه ریزی برای فعالیت های جدید در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب کشور و به تبع آن شکل گیری کانون های جدید جمعیتی و حرکت جمعیت از دیگر نقاط برای دستیابی به فرص تهای شغلی در این بخش ها و فعالیت های جنبی آن ها، پیش بینی می شود نیاز به اقلامی همچون کولرگازی در سال های آتی رشد چشم گیری داشته باشد . با این شرایط طرح پیشنهادی ظرف 2 سال پس از رسیدن به ظرفیت اسمی در موقعیتی قرار خواهد گرفت که توسعه و افزایش ظرفیت تا سقف 50000 دستگاه در سال را جزء برنامه های عملیاتی خود قرار دهد.



نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید گولر گازی



محل اجرا :







مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن
















دلایل انتخاب طرح :

با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور که در بخش گسترده ای از نواحی آ ن در تعدادی از ماههای سال، حتی تصور زندگی بدون کولر گازی نیز مقدور نمی باشد، می باید این کالا را در این نواحی یک کالای استراتژیک و ضروری دانست . ویژگی کالاهای ضروری و استراتژیک این است که میزان کاهش در تقاضا، از میزان افزایش قیمت، کمتر می باشد و اصطلاحا کشش ثابت به قیمت دارند . از سوی دیگر با توجه به اینکه نواحی جغرافیایی که به عنوان بخش اصلی این بازار در کشور محسوب می شود به استانهای محروم و توسعه نیافته تعلق دارد، که ساکنان آنها با وجود نیاز مبرم به این کالا، در خرید، تعویض و یا بهینه سازی کولر گازی با مشکل مواجه می باشند، می توان با تلاش و جدیت در تولید و ارائه ارزانتر این کالا، بخش بزرگی از تقاضا را در کشور در اختیار گرفت.



وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 24 نفر میباشد .





تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

معرفی محصول

مطابق استاندارد ANSI و AHAM کولر گازی (اتاقی) 3، مجموعه ای از قطعات مونتاژ شده به صورت یک واحد است که درون پنجره، دیوار و یا کنسول نصب می شود . این وسیله که در اصل به منظور ایجاد جریان هوای مطبوع در یک فضای بسته، اتاق یا منطقه طراحی شده است، ش امل یک منبع اصلی برای سردکردن و رطوبت زدایی و ابزاری برای گردش و پاکیزه کردن هوا است و ممکن است به ابزاری برای بادزدن و گرم کردن نیز مجهز باشد.



انواع کولر گازی

انواع اصلی کولرهای گازی اتاقی شامل پنجره ای (یک واحدی ) دیواری (دو تکه ) و قابل حمل است. نوع دیواری دو واحد درونی و بیرونی دارد که به ترتیب در داخل و خارج اتاق قرار می گیرند. مزیت اصلی کولرهای قابل حمل این است که می توان آن ها را به راحتی در اتاق های مختلف استفاده کرد. اما همه انواع کولرهای گازی را می توان بدین شرح دسته بندی نمود:

· کولرگازی پنجره ای
· سیستم کولر گازی اسپیلت دیواری
· سیستم کولرگازی سقفی و دیواری
· سیستم کولر گازی کانالی
· سیستم کولر گازی کاستی
· سیستم کولر گازی کاستی کوچک
· سیستم کولر گازی سقفی زمینی
· سیستم کولر گازی سقفی بزرگ بلند
· سیستم کولر گازی مالتی
· سیستم کولر گازی ایستاده
· سیستم کولر گازی پکیج مرکزی

سرمایه گذاری ثابت طرح :

خرید دفتر کار :

در نظرات آپارتمانی به مساحت 60 متر مربع به عنوان دفتر شرکت خریداری شود که در این دفتر قسنت های بازاریابی طراحی تور و سایت دانستنی نیست و امور مالی و بایگانی و آرشیو مستقر شود که هزینه خرید هر متر مربع به مبلغ 15000000 ریال پیش بینی می شود. بنابراین قسمت خرید آن به شرح ذیل خواهخد بود.

جهت تغییرات داخل و بیرون نما از قرار هر متر مربع 300000 ریال پیش بینی می شود که هزینه نمایند بنابراین هزینه آن عبارت خواهد بود .



هزینه زمین :

با توجه به مکان احداث طرح (منطقه آزاد ویژه برق و الکترونیک شیراز ) و برآورد قیمت زمین در حدود 4000 مترمربع، هزینه زمین 1 میلیارد تومان محاسبه شد.


پروژه کارآفرینی نورد گرم 12000 تنی تولید تسمه فولادی

پروژه کارآفرینی نورد گرم 12000 تنی تولید تسمه فولادی در 37 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 517 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
پروژه کارآفرینی نورد گرم 12000 تنی تولید تسمه فولادی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی نورد گرم 12000 تنی تولید تسمه فولادی در 37 صفحه ورد قابل ویرایش


- 1 مقدمه :

اولین کارخانه ریخته گری تختال نازک در سال 1989 در NUCOR ایالات متحده امریکا بر اساس تکنولوژی رشد یافته SMS آلمان تأسیس گردید که این تکنولوژی را با نام CPS یا تکنولوژی تولید تسمه فشاری می شناسند. این تکنولوژی به طور کامل در بیش از 30 کارخانه به کار گرفته شد که با تکیه بر آن سالیانه در حدود 50 میلیون تن تختال نازک تولید می شود. همچنین شرکت های وست آلپین (VAI) استرالیا و دانیلی ایتالیا نیز تکنولوژی های ریخته گری تختال نازک خود را گسترش دادند. تکنولوژی شرکت وست آلپین را در حال حاضر با نام ریخته گری مستمر تختال نازک و تکنولوژی نورد یا به اختصار CONROLL می شناسند و این شرکت تختال هایی با ضخامت 125 میلیمتر و بالاتر تولید می کند. اما تکنولوژی شرکت دانیلی نیز به نورد مستمر تختال های نازک نرم یا FtSR معروف بوده و تختال هایی با ضخامت هایی بین 70 تا 90 میلیمتر تولید می کند.

امروزه دستگاه ریخته گری یک رشته ای تختال نازک و نورد نهایی استاندارد توانایی تولید بیش از 35/1 میلیون تن کلاف نورد گرم را در طی یک سال دارد. آخرین کارخانه که در جولای سال 2007 در Severcorr ایالات متحده شروع به فعالیت نمود به طور حتم بزرگترین واحد ریخته گری تختال نازک می باشد که محصولاتی با عرض 900 تا 1880 تولید می کند. این کارخانه توسط SMS-Dmage ساخته شده و به وسیله یک واحد ریخته گری تک رشته ای، یک کوره تونلی و شش جایگاه نورد تسمه گرم ، سالیانه در حدود 35/1 میلیون تن کلاف نورد گرم تولید می کند. همچنین یک خط روغنکاری و اسیدشویی ، یک خط نورد تاندم با ظرفیت تولید 3/0 میلیون تن در سال ، یک خط نورد تمپر و یک خط گالوانیزه با ظرفیت 4/0 میلیون تن در سال برای افزایش تولید از 17درصد به 18درصد برای محصولات بدون روکش مورد استفاده در صنایع خودرو و مابقی برای دیگر کاربردهای نهایی مثل لوله ، محصولات ساختمانی و محصولات صنایع خودرو بدون روکش ، در این کارخانه نصب شده اند. SMS-Dmage کارخانه ای با سومین نسل تکنولوژی CSP نامیده می شود.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

نورد گرم 12000 تنی تولید تسمه فولادی

1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که نورد گرم 12000 تنی تولید تسمه فولادی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های صنعتی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .



1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 29 نفر میباشد .







تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

آخرین نوآوری های ارائه شده در این تکنولوژی های ریخته گری تختال نازک عبارتند از :

· طراحی قالب

· دستگاه قالب گیری هیدرولیک لرزشی

· استفاده از ترمزهای الکترومغناطیس (EMBR)

· استفاده از descaler فشار بالا و راهنمای جانبی غلطکی(لبه خم کن) در فرایند نورد

· کاهش مرکزی مایع دینامیک(LRC)

· قالب گیری پودری و SEN طراحی مجدد شده

· سیستم خنک کننده آبی اسپری



بهبود در راندمان :

این موضوع را باید پذیرفت که روش ریخته گری تختال نازک در مقایسه با روش های متداول ریخته گری نورد گرم ، راندمان تولید را برای محصولات نورد گرم تخت افزایش می دهد . همچنین افزایش صرفه جویی در مصرف انرژی از 20/1 درصد به 30/1 درصد نیز از فولاد مذاب پاتیل تا تولید کلاف نورد گرم دست یافتنی می باشد.



دیگر مزایا :

دیگر مزایای بالقوه ی سیستم ریخته گری تختال نازک را می توان اینگونه برشمرد :

· کاهش در هزینه های کلی

· کاهش در نیروی انسانی

· کاهش فضای مورد نیاز

· کاهش در هزینه فرایند

فرایند ریخته گری تسمه به روش مستقیم (DSC) :

در سال1999 شرکتNUCOR / BHP/I HI یک واحد صنعتی با ظرفیت تولید 5/0 میلیون تن درسال در NUCOR ایالات متحده تأسیس نمود و روش تولید خود را به عنوان " فرایند ریخته گری تسمه" ارتقاء داد. همچنین شرکت Thyssen Krupp Steel / Usinor / VAI نیز فرایند های خود را به عنوان فرایند تسمه اروپایی توسعه بخشید. در این فرایند ، فولاد مذاب بین دو غلطک چرخنده مقابل هم ریخته می شود. دو صفحه سرامیکی جانبی به سمت سطوح پیشین غلطک های نورد فشار وارد می کنند و استخر فولاد مذاب را در بر می گیرند . یک پوسته فولادی بر روی هر دو سطح غلطک شکل می گیرد که توسط سطح محدب مذاب ایجاد می گردد . ضخامت پوسته افزایش پیدا کرده و به نقطه تماس یعنی کمترین فاصله بین غلطک ها می رسد، جایی که دو پوسته زمانی که از بین دو غلطک ریخته گری عبور می کنند، به هم متصل شده و تشکیل یک پوسته پیوسته ای را می دهند و در جهت پایین از قالب خارج می گردد. معمولاً محدوده سرعت ریخته گری بین 40 تا 130 متر بر دقیقه بوده که به ضخامت تسمه ، اندازه غلطک ریخته گری و ارتفاع استخر بستگی دارد.

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از محل نورد گرم 12000 تنی تولید تسمه فولادی

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز نورد گرم 12000 تنی تولید تسمه فولادی به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش زراعت نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین صنعتی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای

معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .


پروژه کارآفرینی نساجی

پروژه کارآفرینی نساجی در 40 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنایع دستی
فرمت فایل doc
حجم فایل 390 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پروژه کارآفرینی نساجی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی نساجی در 40 صفحه ورد قابل ویرایش


- 1 مقدمه :

نساجی و پارچه بافی یکی از صنایع مورد استفاده عامیانه در جوامع مختلف می باشد ، گرایش به استفاده از منسوجات در تمامی کشور های دنیا یسیار زیاد است ، نساخی و پارچه بافی در بسیاری صنایع کاربرد دارد ، بهره گیری از تکنولوژی های مدرن در تولید پارچه در کشور چین باعث پیشرفت این کشور در این صنعت و پیشی گرفتن از سایر رقبا شده است ، امروزه پارچه های چینی در طرح ها و رنگهای متنوع در بازار تمامی کشور ها به وفور یافت می شود و این باعث ورشکستگی و رکود بازار های داخلی کشور ها شده است .



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

کارگاه صنایع نساجی و پارچه بافی



محل اجزا :

استان


شهرستان


بخش


روستا

قزوین


صنعتی البرز


-


-



1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن












1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

کارگاه نساجی و پارچه بافی شاید یکی از مشاغل پرخطر در حال حاضر با توجه به وضعیت بازار های خارجی و داخلی باشد ، ولی با توجه به عدم کیفیت محصولات چینی و ارزان قیمت ، تولید محصولاتی با کیفیت در طرح ها و رنگ های متنوع و با قیمت مناسب می تواند بازار های داخلی را تغییر دهد و گرایش به سوی تولیدات داخلی را افزایش دهد .





1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

خودکفایی ، شکوفایی صنایع ، اشتغالزایی قابل توجه ، سوددهی مالی و بسیاری موارد دیگر از موارد مفید بودن طرح برای جامعه میباشد و همچنین نشان دادن این مطلب که طرح و ایده نو و خلاقانه همیشه می تواند باعث موفقیت باشد.



تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

از آغاز پیدایش انسان ، همواره چگونگی پوشش و نجات او از سرما مطرح بوده است. مصریها نزدیک به ???? سال پیش هنر ریسندگی و بافندگی پنبه را آموختند و چینیها با پرورش کرم ابریشم در حدود ???? سال پیش مشکلات پوشش خود را حل کردند. در سده هفدهم دانشمند انگلیسی به نام رابرت هوک "Robert- Hooke" پیشنهاد کرد که می‌توان الیاف را با توجه به شیوه‌ای که کرم ابریشم عمل می‌کند تولید نمود.پس از آن ، یک بافنده انگلیسی به نام لویزشواب Lois- Schwabe توانست الیاف بسیار ظریف شیشه را با عبور شیشه مذاب از منافذ بسیار ریز تهیه نماید. پس از چندی ، سایر دانشمندان موفق به استخراج سلولز چوب و در نتیجه تولید الیاف شدند در سده‌های هجده و نوزدهم، همراه با انقلاب صنعتی ، رسیدگی و بافندگی مبدل به تکنولوژِی تهیه پارچه از الیاف گوناگون طبیعی و مصنوعی شد.

نساجی و پارچه بافی یکی از صنایعی است که از دوره های بسیار نخستین مورد توجه انسان قرار گرفته ، ایجاد صنعتی برای تولید پارچه ها و استفاده در تولید پوشاک مودم از قدیم رایج بوده است ، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی کارگاه ها و کارخانه های نساجی و پارچه بافی نیز پیرفت کردند و این پیشرفت در زمینه های تنوع تولیدات ، رنگ و کیفیت تولید و نحوه تولید بوده است ، این طرح در استان در چندین مرحله اجرا شده است ، چند مورد از موارد اجرا شده این طرح هم اکنون وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد ولی موارد نیز هستند که دارای وضعیت اقتصادی مناسبی هستند .

وضعیت مختصر اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی محل اجرای طرح :

محل اجرای این طرح شهرک صنعتی البرز در ایتان قزوین است که به دلیل دارا بودن امکانات صنعتی و شناخته شده بودن یکی از موقعیت های مناسب اجرای طرح در استان میباشد ، وضعیت اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مناسب و متناسب با طرح یکی از عوامل انتخاب این محل برای اجرای این طرح است .



? مقدمات تکمیل کالای نساجی

تمام پارچه‌های نساجی پس از خروج از سالن بافندگی کم و بیش دارای مقادیری ناخالصی و عیوب می‌باشند. لذا لازم است به منظور آماده کردن پارچه برای عملیات تکمیل اصلی آنرا تحت عملیات مقدمات تکمیل قرار داد. مانند توزین و متراژ پارچه ، کنترل عیوب پارچه ، گره گیری ، رفوگری و گرفتن ناخالصیها بخصوص در مورد پارچه‌های پشمی که دارای ناخالصیهای سلولزی و خرده چوب و ... می‌باشد.



? روشهای تکمیل کالای نساجی

عملیات و کارهای تکمیل در نساجی برای افزایش نرمی زیر دست ، درخشندگی و بطور کلی افزایش مرغوبیت پارچه می‌باشد. عملیات تکمیل بستگی به چند عامل مهم دارد که عبارتند از: نوع الیاف ، ویژگی فیزیکی الیاف ، ابلیت جذب مواد گوناگون شیمیایی ، حساسیت الیاف نسبت به مواد تکمیل. عملیات تکمیل در مجاورت رطوبت ، دما و فشار معمولا به سه روش انجام می‌گیرد:



?) روشهای مکانیکی:

مانند تراش پارچه ، خار زدن ، اطو کردن ، پرس کردن و ... .



?) روشهای شیمیایی:

مانند تکمیل رزین ، سفید کردن و مقاوم کردن پارچه در برابر آتش و غیره. در این روش معمولا در اثر فعل و انفعالات شیمیایی حاصل بین لیف و ماده شیمیایی مصرف شده عمل تکمیل بدست می‌آید و یا اینکه ماده شیمیایی مصرف شده در اثر رسوب کردن و یا اضافه شدن در روی پارچه ، باعث تغییر در خواص پارچه می‌شود، مانند آهار دادن پارچه پنبه‌ای با محلول مواد پلیمری.

? انواع تکمیل

? تکمیل موقت

در این نوع تکمیل ، کالا را به منظور خاصی تحت عملیات تکمیلی قرار می‌دهند بطوری که اثر تکمیلی آن در عملیات بعدی مثل شستشو و غیره از بین می رود، مانند آهار دادن پارچه‌های پنبه‌ای برای عملیات بافندگی و شستشوی آهار پس از خاتمه عملیات بافندگی.

? تکمیل دائم

در این نوع ، اثر تکمیلی تا زمانی که پارچه حالت خود را از دست ندهد (مخصوصا در مقابل شستشو و پوشش) باقی خواهد ماند، مانند رسوب دادن رزینهای مصنوعی مثل استرها و اترهای سلولز در روی پارچه و یا کلرینه کردن کالای پشمی یا تکمیل با فرمالدئیدها.



? تکمیل ثابت

در این نوع ، اثر تکمیل مادام العمر در روی کالا باقی می‌ماند و حتی بعد از اینکه پارچه حالت و ماهیت خود را به عنوان پارچه خارجی از دست بدهد، آثار تکمیل در آن باقی خواهد ماند. مانند پلیمریزه کردن بعضی از منومرهای اکریلیکی در روی زنجیرهای اصلی مولکولهای پارچه‌های سلولزی و یا پروتئینی



? نرم کننده‌ها

نرم کننده‌ها مایه لطافت و نرمی زیر دست پارچه می‌شوند و در اثر بیشتر کارهای چاپ و رنگرزی و عملیات تکمیل مانند ضد آتش کردن و ضد چروک کردن پارچه زیردست، حالت خشک و شکننده‌ای پیدا می‌کند که آنها را بوسیله نرم کننده‌ها ، نرم و لطیف می‌نمایند.

متداولترین نرم کننده‌ها عبارتند از: استرهای اسیدفتالیک و بنزیل فتالاتها برای نرم کردن اغلب رزینها بویژه PVC ، تری ملیتانها برای نرم کردن رزینهای مصرفی در ساخت کابلهای سیم و برق و ساخت سایر عایقها ، هیدروکربنهای نفتی با وزن زیاد که دارای اتم N , S , O می‌باشند در ساخت لاستیکها بکار می‌روند، نرم کننده‌های مقاوم در برابر آتش سوزی مانند فسفاتهای آلی و پارفینهای کلردار ، نرم کننده‌های اپوکسی و پلی اورتان و غیره



چاپ پارچه

قدیمی ترین مدرک مربوط به چاپ پارچه را از نقش دیواره های مقابر مصری مربوط به دو هزار هزار و صد سال ق.م بدست آورده اند و کهن ترین نشانه های موجود که از ساختن قالبهای شبیه قالبهای قلمکار حکایت دارد نیز در همین زمان با پارچه های باز یافته از قبور " سکاها" مکشوفه در سرزمین مصر است.

قدیمی ترین قالبهای تراشیده شده از سنگ همراه با آثار سفالی سده های چهارم و پنجم میلادی در حفاریهای نیشابور بدست آمده اند که در فواصل نقوش آن آثار باقی مانده از پشم به چشم می خورد. باتیک یکی از انواع چاپ سنتی است که بوسیله ماده ای مقاوم (ترکیبی از سقز, موم و پارافین ) بر روی پارچه ابریشم انجام می شود. صورت ابتدایی این پارچه در کشور چین و سپس در جزیره جاوه اندونزی رایج شد و به تدریج در کشورهای دیگر دیگر صادر شد. هر سرزمین با توجه سنت, سلایق و ذوق خود در آن تحولی ایجاد کرد. این هنر قبل از اسلام از طریق جاده ابریشم و بوسیله تجار آذربایجانی به ایران آمد و در آغاز بصورت ابتدایی آن (باتیک تک رنگ) در شهر تبریز رایج بود.

صورت ابتدایی چاپ باتیک بدین ترتیب بود که از ترکیب برگ درخت مو, سود سوز آور و خاک رس ماده ای مقاوم و چسبناک بدست می آوردند و قسمتهایی از پارچه را بوسیله قلم مو با این ماده می پوشانده و تمامی پارچه را رنگرزی میکردند. پس از شستشوی پارچه قسمتهایی آغشته به چسب به رنگ اصلی پارچه و قسمتهای دیگر رنگین می شد.

در ایران به جای برگ موز از پیه گوسفند , موم خالص عسل و سقز خام این ماده را می ساختند که نام بین المللی آن " واکس باتیک " و در آذربایجان به "روغن کلاقه ای" موسوم است. در بدو ورود به ایران, چاپ باتیک به رنگ سفید بر زمینه مشکی انجام می شد که طرحهای آن به پر کلاغ شبیه بود و از این رو بنام کلاغه ای یا کلاقه ای شهرت یافت. پس از مدتی رنگ قرمز را با رنگ سفید بکار بردند که بصورت خال هایی بر زمینه سیاه یا سرمه ای ایجاد می شود.

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از گلخانه پوشینه بافت قزوین

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده و با مقرر نمودن وقت قبلی اقدام به بازدید از کارخانه پوشینه بافت قزوین شد ، این کارخانه یکی از کارخانه های بزرگ در زمینه تولید پارچه در صنعت نساجی کشور میباشد و با پرسنل زیاد و سیستم تولید یکنواخت در حال فعالیت میباشد ، در این بازدید از خط تولید و کارگاه ریسندگی و رنگرزی و سایر قسمت های این کارخانه بازدید بعمل آمد و با بسیاری از ماشین آلات و سیستم های تولید آشنا شدیم .



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

هدف از ایجاد این طرح ایجاد یک فکر نو و خلاقانه برای شکوفایی این صنعت در کشور است ، استقاده از طرح ها و پترن های کارخانجات معتبر دنیا در تولید پارچه و بهره گیری از مواد اولیه درجه 1 در تولید می تواند یکی از عوامل موفقیت طرح باشد .


پروژه کارآفرینی مهد کودک

پروژه کارآفرینی مهد کودک در 43 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf )
دسته بندی خدماتی و آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 505 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
پروژه کارآفرینی مهد کودک

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی مهد کودک در 43 صفحه ورد قابل ویرایش


- 1 مقدمه :

کودکان بین 2 تا 6 سالگی ، در مقایسه با نوباوگان و کودکان نوپا ، زمان بیشتری را دور از خانه و والدین سپری می‌کنند. طی 30 سال گذشته ، تعداد کودکانی که به کودکستان یا مهدکودک می‌روند، افزایش یافته است. این روند عمدتا به علت افزایش چشمگیر مشارکت زنان در نیروی کار است. در حال حاضر ، مادران 67 درصد از کودکان پیش دبستانی شاغل هستند. کودکستان ، برنامه‌ای است که هدف آن بالا بردن سطح رشد کودکان 2 تا 5 ساله است و بر تجربه‌های آموزشی تاکید می‌وزد.

در مقابل ، مهدکودک ، انواع تدارکات برای سرپرستی فرزندان والدین مشاغل را در بر می‌گیرد و این تدارکات در خانه کودک ارائه می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که والدین ، اغلب کودکستان را به مهدکودک ترجیح می‌دهند. بسیاری از کودکستانها ، ساعت کار خود را از نیمه وقت به تمام افزایش داده‌اند تا به نیازهای والدین شاغل پاسخ دهند. وظیفه یک مهدکودک خوب فقط این نیست که کودکان را در غیاب والدینشان ایمن نگهدارد و آنها را خوب تغذیه کند. مهدکودک باید مانند یک کودکستان کارآمد ، تجربیات آموزش با کیفیت عالی برای کودکان فراهم آورد.

برنامه‌های کودکستانها متنوع است، که از مراکز کودک محروم تا معلم محور در نوسان هستند. در کودکستانهای کودک محور ، معلمان فعالیتهای گوناگون را ارائه می‌دهند که کودکان می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند و قسمت عمده روز ، در بازی آزاد هدف می‌شود. در مقابل ، کودکستانهای تحصیلی ، معلمان برنامه را تنظیم کنند. در این کودکستانها ، به کودکان حروف الفبا ، اعداد ، رنگها ، شکلها ، مهارتهای تحصیلی را از طریق تکرار و تمرین ، آموزش می‌دهند و بر بازی تاکید نمی‌شود.

به رغم نگرانی جدی درباره مناسب بودن این پرورش ، به معلمان کودکستانی فشار می‌آورند که روی آموزش تحصیلی رسمی ، تاکید کنند. انگیزه ایجاد این گرایش ، اعتقاد عموم به این موضوع است که آموزش تحصیلی در سنین پایین‌تر ، پیشرفت نهایی جوانان را بهتر می‌کند. اما تاکید بر آموزش تحصیلی رسمی در اوایل کودکی ، انگیزش و سایر جنبه‌های رشد هیجانی را تضعیف می‌کند.

کودکان 3 تا 6 ساله در کلاسهای کودک محور ، در مقایسه با کودکان کلاسهای معلم محور ، به تواناییهای خود بیشتر پی بردند، مسائل چالش‌انگیز را بیشتر ترجیح دادند، کمتر جویای تائید بزرگترها و نگران مدرسه بودند. در بررسی دیگری ، کودکان 4 ساله در کودکستانهای کودک محور ، در ارزیابیهای تحصیلی ، زبان ، مهارتهای حرکتی و زبان ، از کودکانی که در کودکستانهای تحصیلی بودند، نمره‌های بیشتری کسب کردند.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تاسیس مهد کودک









محل اجزا :





1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن














1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

علافه به کودکان و نگهداری و آموزش آنها یکی از عوامل موثر در انتخاب این طرح بوده است ، در وحله دوم بررسی های مالی و اقتصادی و سود آور بودن این طرح و اینکه این طرح یکی از طرح هایی است که به سلامت روحی و روانی بالایی نیاز دارد و همچنین می تواند باعث پیشرفت وضعیت روحی افراد گردد از دیگر عوامل گرایش به این طرح بوده است









1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

امروزه با تعداد زیادی از خانواده هایی مواجه هستیم که برای نگهداری فرزندان خود دچار مشکل هستند و مسئله اشتغال مانع نگهداری فرزند می شود ، وجود یک مرکز مطمئن و دارای استاندارد برای اطمینان بخشیدن به خانواده ها می تواند از جهات مختلف مفید و سود بخش باشد



1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

میزان اشتغالزایی طرح متغییر است ، ولی بعنوان پیشفرض 9 نفر در نظر گرفته شده است



تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

برنامه هداستارت به این صورت است که برای کودکان یک یا دو ساله دوره کودکستان ، همراه با خدمات غذایی و پزشکی تامین می‌کند. درگیری والدین برای پروژه هداستارت ، اهمیت زیادی دارد. والدین در جلسات سیاست‌گذاری شرکت می‌کنند و در برنامه‌ریزی آن مشارکت دارند. آنها همچنین بطور مستقیم با کودکان در کلاسهای درس کار می‌کنند، در برنامه‌های مخصوص فرزندپروری و رشد کودک شرکت می‌جویند و خدماتی را دریافت می‌کنند که هدف آنها کمک به نیازهای عاطفی ، اجتماعی ، و شغلی خود آنهاست. در حال حاضر ، بیش از 1300 مرکز هداستارت ، سالیانه به 720 هزار کودک خدمت می‌کنند.

بیش از 20 سال پژوهش ، منافع دراز مدت مداخله پیش دبستانی را به اثبات رسانده و همین امر به بقای هداستارت کمک کرده است. نتایج پژوهش حاکی است کودکانی که در این برنامه‌ها شرکت داشتند در 2 تا 3 سال اول مدرسه ابتدایی ، هوش بهتر بالاتر و پیشرفت تحصیلی بیشتری از کودکان شاهد داشتند. بعد از این زمان ، تفاوتها در نمرات آزمون ، کاهش یافتند. با وجود این کودکانی که تحت مداخله قرار گرفته بودند، از نظر سازگاری با دوران تحصیلی تا نوجوانی ، جلوتر از افراد گروه شاهد بودند آنها به احتمال کمتری تحت آموزش ویژه قرار گرفتند یا مردود شدند، و تعداد بیشتری از آنها دوره دبیرستان را تمام کردند. مهدکودک ، با مداخله به موقع با کیفیت عالی ، می‌تواند به رشد کودکان که از لحاظ اقتصادی محروم هستند، کمک کند.

اجزای سازنده یک مهد کودک با کیفیت عالی

بررسی‌ها نشان می‌دهند که این عوامل مهم هستند: اندازه گروه (تعداد کودک در یک مکان واحد) ، نسبت مراقب به کودک ، آمادگی تحصیلی مراقب ، تعهد شخصی مراقب به یادگیری و مراقبت کردن از کودکان در صورتی که این ویژگیها مطلوب باشند، کودکان در ارزیابیهای هوش ، زبان و رشد اجتماعی ، بهتر عمل می‌کنند. محیطهای وسیع و مجهز و اقداماتی که نیازها و تمایلات کودکان پیش دبستانی را برآورده می‌سازند نیز به پیامدهای مثبت کمک می‌کنند.
آیا مهد کودک ، ایمنی دلبستگی در نوباوگی را تهدید می‌کند؟

پژوهش حاکی است نوباوگان آمریکایی که قبل از 12 ماهگی در مهد کودک تمام وقت گذاشته می‌شوند، بیشتر از نوباوگانی که در خانه ماندند، دلبستگی ناامین بویژه از نوع دوری جو ، نشان می‌دهند. آیا این بدان معنی است که نوباوگانی که هر روز جدای از والدین شاغل خود را تجربه می‌کنند و از همان ابتدا در مهد کودک گذاشته می‌شوند، در معرض خطر مشکلات رشدی قرار دارند؟ برخی پژوهشگران چنین فکر می‌کنند در حالی که سایرین مخالف‌اند. با این حال بررسی دقیق شواهد حاکی است که باید در مورد این نتیجه‌گیری که مهدکودک برای نوباوگان زیان‌بخش است، محتاط باشیم.

اولا در بررسیهایی که رابطه مهدکودک با دلبستگی را گزارش می‌دهند، میزان ناایمنی در نوباوگان مهدکودکی تا اندازه‌ای بیشتر از نوباوگان غیر مهدکودکی است (36 در برابر 29 درصد) ، اما این ناایمنی به میزان کلی ناایمنی کودکان در کشورهای صنعتی شباهت دارد. در حقیقت ، اغلب نوباوگان مادران شاغل ، دلبسته ایمن هستند. از این گذشته ، همه تحقیقات ، گزارش نمی‌دهند که بین کیفیت دلبستگی نوباوگان مهد کودکی و نوباوگانی که در خانه پرورش یافته‌اند تفاوت وجود دارد.

ثانیا ، شرایط خانوادگی بر ایمنی دلبستگی تاثیر دارد. خیلی از مادران شاغل ، فشارهای رسیدگی به دو شغل تمام وقت را استرس‌زا می‌دانند. برخی از مادران به دلیل اینکه خسته هستند و به ستوه آمده‌اند، به فرزندانشان با عطوفت کمتری پاسخ می‌دهند و از این رو ، ایمنی آنها را به خطر می‌اندازند. سایر مادران شاغل ، احتمالا برای استقلال نوباوگانشان ارزش قائل‌اند و آن را ترغیب می‌کنند یا اینکه بچه‌های آنها به دلیل عادت داشتن به جدایی از والدینشان ، از موقعیت غریبی نمی‌ترسند. در این گونه موارد ، حالت و دلبستگی دوری جو می‌تواند بیانگر خودمختاری سالم و نه ناایمنی باشد.

ثالثا ، مهدکودک نامرغوب می‌تواند به دلبستگی ناایمن در نوباوگان مادران شاغل کمک کند. در بررسی مراقبت اولیه از کودک NICHD بزرگترین بررسی طول تا زمان حال ، که 1000 نوباوه را همراه با مادرشان در 10 ناحیه کشور در برداشت. مهدکودک به تنهایی تاثیری در دلبستگی ناایمن نداشت. اما وقتی که نوباوگان در معرض ترکیب عوامل خطرخانه و مهدکودک قرار داشتند، پرستاری بی‌عاطفه در خانه ، همراه بر پرستاری بی‌عاطفه ، و ساعتهای طولانی در مهدکودک ، میزان ناایمنی افزایش یافت.

رابعا ، ارزیابی ایمنی دلبستگی ، در حالی که نوباوگان با مهدکودک سازگار شده‌اند، تصویر دقیقی در اختیار نمی‌گذارند. وقتی که نوباوگان وارد مهدکودک می‌شوند، باید با روال جدید جدایی روزانه از والدین سازگار شوند. تحت چنین شرایطی ، انتظار می‌رود که آنها رنجوری نشان دهند. اما بعد از چند ماه ، نوباوگانی که در برنامه‌های مرغوب شرکت می‌کنند، آرام‌تر می‌شوند آنها لبخند می‌زنند، بازی می‌کنند، از پرستاران باعاطفه‌ای که آنها را خوب می‌شناسند، تسلی می‌جویند و تعامل کردن با همسالان را آغاز می‌کنند.

آینده بحث

نتایج بررسی NICHD حاکی است که تربیت ، بر رفتار مشکل آفرین کودکان پیش دبستانی ، بیشتر از مهدکودک تاثیر دارد. در واقع ، داشتن امکان برقراری رابطه گرم و صمیمانه با یک پرستار حرفه‌ای با عاطفه ، برای ناباوگانی که با یک یا دو والد رابطه ناایمنی دارند، بسیار مفید است. وقتی که این کودکان را تا دوره پیش دبستانی و اوایل دبستان دنبال کردند، معلوم شد که آنها بیشتر از کودکان دلبسته ناایمنی که به مهدکودک نرفته بودند، اعتماد به نفس دارند و از مهارتهای اجتماعی برخوردار هستند.

? چگونگی روابط معلم با اولیا

معلم برای کار با والدین به مجموعه تازه ای از روابط حرفه ای نیاز دارد و در کودکان از توان کافی برخوردار است، خواه این توان را به کار گیرد خواه نگیرد. از آن جا که کودکان با افراد بیرون از محیط کلا س تماسی ندارند، تصمیمات معلم از نظر آنها قاطعیت دارد. ولی او در ایجاد ارتباط با والدین دارای قدرت کمتری است. زیرا سن، جثه و نقشی که آنها دارند با کودک متفاوت است. گرچه او در این ارتباط باز هم تا حدی وجهه اجتماعی خود برای حفظ موقعیت استفاده می کند ولی تشابه فیمابین بسیار بیشتر است. با توجه به این تشابه، او باید با اولیا به گونه ای دیگر برخورد کند و توقعات دیگری داشته باشد. خواسته های او از والدین نباید به شکل تکلیف باشد بلکه به صورت خواهش محترمانه باشد.

بسیاری از معلمان نیز از کار مستقیم با والدین گریزانند و هنگامی به طور کامل آسودگی خیال دارند که در کلا س، یعنی محیطی باشند که حوزه فعالیت آنها زیر سوال قرار نمی گیرد. آنها نیز گاه از تحمل ناپذیر بودن یا حتی خصومت والدین هراس دارند. لا زم است برای تسلط بر این قبیل احساسات، در روابط خود با مدرسه و در انجام وظایف حرفه ای خویش احساس امنیت کنند.

‌? وظایف معلم در کار با والدین

?) گزارش پیشرفت کودک

?) تبادل اطلا عات

?) حل مسایل مشترک

?) تماس های عادی

?) جلسات اولیا

?) دیدار در خانه

?) برنامه ریزی آموزش والدین

?) نظارت در مشارکت والدین

معلم در کار با والدین، نظیر کار با کودکان، باید عواملی چون برنامه ریزی درازمدت، مصاحبه، نظارت، توانایی کار با گروه های کوچک و بزرگ، ارزیابی و ثبت نتایج جلسات را در نظر داشته باشد.



گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از مهد کودک بهاران ( خیابان شهید بابایی – کوچه 27 )

در بازدید بعمل آمده از این مهعد کودک در خیابان شهید بابایی با نحوه اداره و مدیریت یک مهد کودک از نزدیک آشنا شدیم و با روش های آموزش کو.دکان در سنین مختلف آشنا شدیم ، نحوه استفاده از نصاویر آموزشی و نحوه طراحی فضای آموزشی در این مهد کودک بسیار جالب توجه بود و استفاده از رنگ های شاد و تند بسیار به چشم می خورد .



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

استفاده از تکنیک های آموزشی نوین جهت جلب توجه عمومی می تواند برای ابتکار و نوآوری در این پیشه بسیار مناسب باشد ، استفاده از آموزش زبان های مختلف در مهد امی تواند توجه بسیاری از خانواده ها را به سوی این طرح جلب نماید